úterý 23. dubna 2013

Violka vonná

Dnešní ráno bylo bílé - nenapadl nám tu znovu sníh, ale odpoledne a večer pršelo a ráno byl mlžný opar. Později chvílemi svítilo sluníčko, ale celý den byl vítr.
V neděli jsem zkoušela fotografovat, letos máme violku vonnou i na místech, kde dříve nerostla.



 
Jana na svém blogu Jane at home o víkendu zveřejnila příspěvek, že si vyrábí fialkový cukr. Nápad se mi zalíbil a tak jsem dnes odpoledne prošla zahradou a natrhala si misku květů. Pro včely a další hmyz jsem jich dost nechala:-), ale asi kvůli větru ani nic nelétalo.
 
 
I když jsem se snažila květy do cukru vmíchat, stále se mi nedařilo a až asi po hodině jsem uspěla.
 
Cukr nechám s květy na misce do zítra a pak vše vsypu do sklenice a uzavřu. Jsem docela zvědavá, jak s voňavým fialkovým cukrem uspěju u dalších členů rodiny:-)
 
Ahoj a mějte se sluníčkově:-) Zuzana

8 komentářů:

  1. Vůni fialek miluji,sháněla jsem i parfém s jejich vůní,ale žádný tu pravou vůni fialek neměl.Cukr si nedovedu představit.Někde jsem na blogu viděla i fialky vysloveně obalené cukrem ,jako dekrorace.Jsem moc zvědavá na výsledek Tvého hodinového míchání!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marcelko, asi jsem to napsala nejasně. Já to zkusila zamíchat, pak jsem šla ven a za hodinu jsem to zkusila znovu a cukr už na květech držel:-) Dokonce jsem na jednom blogu viděla fialkové želé, ale to zkoušet nebudu, zase tolik květů na zahradě nemáme. Ještě přemýšlím, co by šlo udělat ze sedmikrásek:-) a že si ráno natrhám mladé kopřivy na čaj. ahoj Zuzana

      Vymazat
  2. Ahoj Zuzko, dík za komentář u mne. Jsem zvědavá, zda se fialky uchovají v cukru.
    Našim sousedům letos také vykvetla spousta fialinek a jak krásně voní. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Maruško, také jsem zvědavá jak to dopadne. Prý je to voňavý cukr a nechám se překvapit. Děvčata dávají do cukru i levanduli a pak z něho pečnou sušenky. Však pak napíšu, jak jsem cukr použila:-) ahoj Zuzana

      Vymazat
  3. U nás bych musela fialky hledat s lupou, takže žádné pokusy nehrozí:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko, také jsme je na zahradě neměli a najednou tam jsou:-) třeba to bude časem i u vás. ahoj Zuzana

      Vymazat
  4. no..to je zajímavé...letos je opravdu všude mooooc fialek ZNAMENÁ TO SNAD NĚCO NĚJAKÁ POVĚRA???NEVÍTE pěkný sluníčkový den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás to asi bude tím, že jsme část zahrady zatravnili a postupně se rozrůstají z okolí vytrvalé rostlinky:-) O žádné pověře na fialky jsem neslyšela:-) a podle některých komentářů nerostou všude. Na jednom blogu je recept na med z fialek, dělat ho nebudu, tolik jich zase nemáme a chci nějaké květy nechat včelám:-) Ahoj a díky za komentář Zuzana

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana