neděle 12. května 2013

Prší, prší jen se leje....

Prší, prší jen se leje....tuhle písničku tu můžeme zpívat od čtvrtka. Ve středu ve svátek bylo celý den pod mrakem.Ve čtvrtek dopoledne chvíli svítilo sluníčko, ale odpoledne se přihnala bouřka ze tří stran a když jsem přijela domů, začalo zrovna pršet a pršelo a pršelo, jednu chvíli to byl i přívalový déšt...  V pátek dopoledne bylo pod mrakem, odpoledne vysvitlo sluníčko, ale pak se zatáhlo, zvedl se silný vítr a opět přišel téměř přívalový déšt, voda z polí stékala na silnici, všude bylo bláto.....a během chvilky se ochladilo o deset stupňů. Aby se to nepletlo, v sobotu opět silně pršelo a dnes odpoledne "zabubnovaly" kroupy, nejprve tak o průměru půl centimetrů a později i větší. Naštěstí žádnou škodu nezpůsobily a rychle roztály. Půda už je nasáklá a další voda se drží na povrchu nebo odtéká.
 
Upravila jsem pár fotografií ze soboty z minulého týdne, od té doby jsem se na zahradu nedostala.

Včera jsem zadělala kynuté těsto na buchty s revení, nakonec jsem udělala metynky - jednu s tvarohem a revení, druhou makovou. Z části těsta jsem zkusila "odlupovací koláč", inspirovala jsem se zde http://kudy-kam.blogspot.cz/2013/05/odlupovaci-kolac.html  Je moc dobrý a tak ho budu dělat častěji.


Rostoucí reveň na zahradě

 
Rozkvetlá višeň, snad se nevyplní předpověď počasí a nebudou dnes v noci přízemní mrazíky.
 




Slíbila jsem fotografie "žluté pampeliškové zahrady", ještě není celá rozkvetlá a ani nebude, manžel ji posekal, jinak bychom měli místo trávy samou smetánku.




Další pokusy o makrofotografii
 
 

 

Kvetoucí hruška

 
 
Jabloň se minulý týden stále teprve chystala rozkvést.

 
Tuhle jiřinku jsem si koupila minulý týden před vchodové dveře.

 
 
Přeji všem pěkný příští týden a pokud možno se sluníčkem:-) Zuzana
 
 

6 komentářů:

  1. Koukám u Tebe dnes předpověď počasí:-)))
    A sad ti pěkně kvete:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obvykle mám déšť ráda, ale když už je ho poslední dobou moc. Začíná mi chybět sluníčko a nic mne nebaví. Snad už bude příští týden teplejší. ahoj Zuzana

      Vymazat
  2. Dorolovala jsem a hledám foto buchet a nic!Ale zahrada je lepší s kytičkama,po tom se netloustne.Já nemám vůbec čas,píšu a píšu do školy a zítra praktická zkouška,tak pak už dám nový příspěvek.Moc zdravím Zuzko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marcelko, fotografovat jídlo mne nenapadlo a také bych to ani nestihla:-) Byla u nás návštěva a po "buchtách" se je zaprášilo a to jsem pekla z kila mouky:-). Zítra ti budu držet palce, určitě to zvládneš:-))) ahoj Zuzana

      Vymazat
  3. Kvůli dešti jsme se k sečení nedostali, tak u nás zatím pampelišky vesele kvetou.
    Buchta s rebarborou, to bych mohla taky udělat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alenko, manžel část zahrady posekal a od té doby prší a prší - až dnešek je výjimkou:-) Buchtu jsem dělala klasickou kynutou a musím se podívat po nějakém rychlejším receptu s rebarborou, na zahradě jí ještě je dost a nejpíš nějakou vezmu kolegyním do práce. ahoj Zuzana

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana