úterý 8. října 2013

BENEŠ Karel Josef

Na svém blogu psala Verunka, že četla knížku Uloupený život. Abych byla přesná, psala její maminka, že se do knížky Veru začetla a neviděla, neslyšela, jenom četla a četla. To mě zaujalo a tak jsem si uvedený román z roku 1935 půjčila v knihovně.

Karel Josef Beneš se narodil v roce 1896 a zemřel 1969, je autorem řady společenských a historických próz psaných metodou psychologického realismu, psal i libreta k baletům.
Romány: Dobrý člověk, Uloupený život, Vítězný oblouk, Kouzelný dům, Červená pečeť, Rudá v černé, Rodný hlas, Dítě pro štěstí, Ohnivé písmo.
Trilogie: Mezi dvěma břehy, Dračí setba, Útok
Některé romány byly zfilmovány u nás, Uloupený život byl několikrát zfilmován v zahraničí.
Zdroj: přebal knížky

Uloupený život
Jednovaječná dvojčata Martinu a Sylvu od sebe nerozezná ani otec, obě jsou stejně krásné, nosí stejné šaty a zdánlivě si nemají co závidět. Sylva se provdá a Martina začne nesmyslně žárlit a závidět. Když Sylva nešťastnou náhodou zahyne při společném plachtění, začne se Martina za ni vydávat a žít její život. Situaci má ulehčenu tím, že Sylvy manžel je na polární výpravě. Odhalí někdo její podvod? Bude Martina v životě Sylvy spokojená? Jak se bude vyvíjet její „uloupený život“?

Knížka je psána hezkým českým jazykem a je napínavá do poslední stránky. 



4 komentáře:

  1. četla jsem, i víckrát, ale u dávno. mamka to měla v knihovničce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My ji doma neměli, v knihovně byla ve skladu a pokud bych se po ní nesháněla, nejspíš bych ji ani nečetla - na to jsou blogy moc fajn:-)

      Vymazat
  2. Také jsem četla dávno,ale zfilmované viděla dokonce asi čtyři verze.Knížka každopádně lepší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem asi žádný film neviděla, knížku jsem četla poprvé:-) a je psaná hezky česky:-)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana