pátek 9. května 2014

Červený dírkovaný baktus

V syslírně ve "zbytkovém" sáčku s červenou vlnou byla klubíčka Cornely od švagrové. Dvě celá 50 gramová a z dalšího zbytek, jedno klubíčko mělo i původní adjustační pásku - před lety stálo 15 Kčs :-) Pletla jsem na jehlicích číslo 3,5.
Chvíli jsem přemýšlela jak zbylý materiál využít. Vyhrálo pletení, které má menší spotřebu a šátek ve tvaru baktusu, t.j. pletený od jednoho rohu k druhému. Podle vypleteného materiálu bych případně využila nějakou kombinaci barev, k tomu ale nedošlo, jak dokazuje fotografie:-)
 
 
Zkoušela jsem několik vzorů, nakonec jsem vybrala ten poslední:-) - inspirovala jsem se ve své hlavě:-)
 
 
Vzorek:
Opakuje se osm řad pletených hladce, v sedmé řadě jsem nahodila a dvě oka spletla hladce:
 
 
Na pravé straně jsem pletla rovně, na levé jsem pro rozšíření přidávala v každé čtvrté řadě jedno oko z příčné nitě před krajovým okem anglicky hladce, pro zúžení jsem splétala poslední dvě oka hladce anglicky.
 
 
Začínala jsem na sedm ok (včetně krajových), na rovné straně jsem první oko po krajovém pletla hladce, pak jsem nahodila splétala dvě oka po celé řadě. V nejširší části jsem měla na jehlici 83 oka a tři opakování vzoru jsem pletla rovně.
 
 
Ještě mi nějaký materiál zbyl, až najdu nějakou zajímavou háčkovanou květinu, udělám si asi brož:-)
 
 
Rozměry: 200 centimetrů na délku a 50 centimetrů v nejširší části.
 
Šátek jsem dopletla 29. dubna 2014 a ve skutečnosti je víc červený:-) jenom netuším, jak nastavit fotoaparát aby barva odpovídala. Hezké dny. Zuzana

10 komentářů:

  1. Ten je parádní a ten vzor vypadá skvěle. Kdepak, takhle dobrá nápady bych taky chtěla nosit v hlavě.. Tak ať ho unosíš.
    Kája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kájo, ty máš také hlavu plnou nápadů:-) Děkuji a přeji hezký víkend. Zuzana

      Vymazat
  2. Jé, Zuzko, ten je krásný. Ty jsi šikovná. Už se těším na další dílko.
    Jdu do knihovny pro knížku podle Tvého výběru. Zdravím.M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Maruško, děkuji:-) Knížky si nyní vybírám podle potřeby do Velké čtecí výzvy - jsem ráda, že jsem do akce šla, dostalo se mi do rukou hodně jiných autorů......ahoj Zuzana

      Vymazat
  3. Návod na šátek je jednoduchý a vzor moc hezký, jsi fakt velká šikulka. Navíc pilně spotřebováváš všechny zbytečky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mili, snažím se zmenšit syslírnu a smysluplně využít zbylý materiál. Šátky nosím občas i v práci, když je chladněji a tak se mi hodí mít víc v různých barvách:-) Až zpracuji syslírnu, budu si kupovat nové materiály - jeden čas už jsem byla skoro na nule a pak se mi zásoby nějak rozrostly:-) Ahoj Zuzana

      Vymazat
  4. fakt dobrý nápad, ten vzorek je na tom šátku parádní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji - poznámky si píšu hlavně pro sebe, kdybych někdy chtěla plést další třeba jako dárek. Na PC to je rychlejší, i když mám jeden letitý sešit:-) ahoj Zuzana

      Vymazat
  5. Vzoreček vypadá dobře a šátek taky:-)
    N foťáku se dá nastavit zvýraznění barev:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko, jsem ráda, že se ti líbí moje práce, také děkuji za radu, zkusím nastavení na fotoaparátu najít a snad se mi to povede:-) Hezký víkend. Zuzana

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana