pátek 2. ledna 2015

Velká čtecí výzva pro rok 2014 - celkové shrnutí

Když jsem koncem roku 2013 přemýšlela o případném zapojení se do vyhlášené Velké čtecí výzvy pro rok 2014, neměla jsem vůbec představu o jejím průběhu. Vyhlášenou výzvu jsem si upravila podle svých představ, později jsem ji rozšířila o seznam autorů podle abecedy. Někdy bylo docela zajímavé sehnat knížku nebo autora od určitého písmene. Četla jsem i knížky, které se nehodily mezi "potřebné" a tak některá písmena jsou splněna vícenásobně.

Přínos výzvy:
Přečetla jsem dvě knížky (i když útlé) v angličtině, vybírala jsem si jednodušší text, který jsem zvládla bez slovníku. Složitější by mne asi odradil, angličtinu jsem se začala učit jako dospělá a poslední moje lekce byla v roce 2006. Budu ve čtení cizojazyčného textu pokračovat, nenásilně si tak i "opráším" gramatiku. Jeden čas jsem zkoušela číst v angličtině noviny, ale je to složitější se spoustou odborných výrazů.

Knížky ve slovenštině jsem už četla a nebylo to pro mne nic nového.

Nových knižních sérií jsem rozečetla celkem šest místo původně plánovaných tří. Vybíráním "sérií" jsem "našla" nové autory - také hodnotím kladně.

Pět autorů různých národností a pět nových autorů, které jsem doposud nečetla - opět pozitivní hodnocení - některé knížky bych si asi sama od sebe nepůjčila.

Knížky s názvem se stanoveným počtem slov - zajímavé hledání, ale vcelku jednoduché.

Knížky podle abecedy - splněno celé, některá písmena mají i víc titulů.

Autoři podle abecedy - chybí písmena E, X a Ž, také zde mám od určitých písmen i víc autorů. Asi bych si mohla půjčit i autory od E, X a Ž, ale koncem roku jsem už neměla na čtení tolik času.

V mém konečném seznamu je zapsána celkem 121 knížka - myslím si, že to je slušný výkon, v průměru vychází jedna knížka na tři dny:-). Ale přiznávám, jsem knihomol. Bez televize se obejdu, ale bez knížek bych asi byla nešťastná.

Jsem velmi ráda, že jsem se do Velké čtecí výzvy na rok 2014 zapojila. Číst budu i v roce 2015, už jsem si v knihovně půjčila další literaturu:-)

7 komentářů:

  1. Ty jsi snad větší knihomolka než já :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Bez knížky bych nikdy neusnula - pár listů "na dobrou noc" se obvykle změní v boj o dočtení knížky, protože se od ní nedá odtrhnout. :-) Jinak u nás zavedl jeden antikvář putovní knihovnu - ve vyřazené vysoké ledničce jsou knihy, které si může kdokoli vzít a nechat tam za každou jinou, svou. Zatím to funguje moc dobře a chválím každého, kdo čte. Přeji hodně štěstí a pohody v novém roce. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. přeji Ti krásný nový rok--hlavně zdraví-lásku a pohodu :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  4. No pane jo .... jak ty to stíháš?? Do práce nechodim, na telku nekoukám, a stejně mám na čtení čas jen v čekárně u doktora a na pracáku:-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Obdivujem, moj zoznam za 2014 sa nenaplnil ako som cakala ale neda sa to nutit ked nie je energia,... ale predpokladam ze stihat sa to da len ked clovek vecer vypusti telku...hm aj tak tam nic poriadne nie je tak preco nie radsej knihu.

    OdpovědětVymazat
  6. No potěš koště, kniha za tři dny. Jsi fakt dobrá. Já mám knížky taky moc ráda, ale mezi tím mě baví vyšívání, háčkování a teď i šití. Stíháš i něco jiného? Přeji ti krásný letošní rok plný zajímavých knih. Rija

    OdpovědětVymazat
  7. Tý jo..já je tedy nepočítám..dřív to bylo 5-6 knih měsíčně....teď fakt nevím, ale možná tak nějak nastejno.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana